مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 10:072022-07-31اقتصادي

عملیات آبخیزداری با اعتبار میلیاردی در شهمیرزاد


طرح های آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و 200 میلیون ریال در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی شهر در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، واحد مطلق، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهمیرزاد (هیکو) با حجم یک هزار و 834 مترمکعب وبا هدف ایجاد پوشش گیاهی و حفاظت آب و خاک در حال اجراستکه 80 درصد‍‍‍ پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: برای ساخت پنج بند سنگ و ملات در حوضه آبخیز آسوران- جاشلوبار، 12 میلیارد ریال و بند سنگ و ملات در حوضه آبخیز هیکو به حجم یک هزار و 834 مترمکعب، هفت میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

مطلق ادامه داد: این طرح ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری، نظیر بندهای سنگی، ملاتی و خاکی، طرح های بیومکانیکی، شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری، نهال کاری همراه با آبیاری و مراقبت است که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیای عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر افزود: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقشی مهم در کنترل سیلاب و رواناب های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب های زیرزمینی و جلوگیری از ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات آبخیزداری با اعتبار میلیاردی در شهمیرزاد

عملیات آبخیزداری با اعتبار میلیاردی در شهمیرزاد