مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 11:122022-07-31اقتصادي

تلاش 25 میلیارد دلاری ایران برای تصاحب قطب گاز منطقه


در سال های گذشته یکی از اهداف ایران این بوده که هاب گازی منطقه شود؛ اکنون با تفاهم گازی با روسیه مقدمه تحقق این هدف مهیا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، تحولات ماه های اخیر بازار گاز بویژه پس از جنگ روسیه و اوکراین، فرصتی دوباره برای ایران فراهم کرد که یک هدف دیرین یعنی تبدیل شدن به هاب گازی منطقه را دنبال کند.

حالا، نخستین گام در مسیر تحقق این هدف که سال ها است روی کاغذ مانده برداشته شده است.

به این ترتیب که ایران و روسیه تفاهمنامه ای را در روزهای اخیر امضا کرده اند و تبدیل این تفاهمنامه به قرارداد و اجرایی شدن آن، هم تولید گاز در کشور را افزایش خواهد داد و هم زمینه تجارت گاز را فراهم خواهد کرد.

هاب گاز طبیعی، نقطه مرکزی تبادلات و تجارت گاز در یک منطقه است که در قلب شبکه های زیرساخت گاز مانند خطوط لوله و پایانه های گاز طبیعی مایع (LNG) قرار دارد.

در تفاهمنامه 40 میلیارد دلاری ایران و روسیه آمده است که در بخش گاز، شرکت گازپروم روسیه در توسعه میدان های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، تکمیل طرح های ال ان جی، تجارت و سوآپ گاز، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری های علمی و فناورانه با ایران همکاری خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش 25 میلیارد دلاری ایران برای تصاحب قطب گاز منطقه

تلاش 25 میلیارد دلاری ایران برای تصاحب قطب گاز منطقه