مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 11:472022-07-31اقتصادي

سیلاب ذخیره 6 سد بزرگ اصفهان را به 322 میلیون مترمکعب رساند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، احسان الله امینی مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی 6 سد بزرگ استان اصفهان، اظهار داشت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان پس از سیلاب های اخیر 322 میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به سد زاینده رود گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و 239 میلیون متر مکعب امروز به 277 میلیون مترمکعب رسید.

امینی با بیان اینکه ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است، افزود: در مقایسه با بلندمدت (50 سال)، ذخیره آب این سد 70 درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به وضعیت سد گلپایگان گفت: این سد در حال حاضر 8 میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه 30 درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت 55 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه ذخیره سد قره آقاچ سمیرم به 21 میلیون مترمکعب رسیده است، بیان کرد: ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به 7 میلیون مترمکعب رسیده است، حجم این سد نسبت به سال گذشته 29 درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت 37 درصد کاهش ذخیره آبی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلاب ذخیره 6 سد بزرگ اصفهان را به 322 میلیون مترمکعب رساند

سیلاب ذخیره 6 سد بزرگ اصفهان را به 322 میلیون مترمکعب رساند