مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 13:272022-07-31بين الملل

بازی برجامی اروپا در زمین آمریکا/ جوزپ بورل به دنبال چیست؟


مقامات آمریکایی و رسانه های غربی در ادامه بازی مقصرنمایی اصرار دارند که ایران را عامل تعلل در رسیدن به توافق نهایی و شکست احتمالی مذاکرات نشان دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم نوشت: پس از آن که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی در نشریه فایننشیال تایمز ، از یک نسخه پیش نویس پیشنهادی نهایی بروکسل برای نهایی کردن توافق هسته ای و احیای مذاکرات رفع تحریم خبر داد، واکنش های متفاوتی نسبت به این موضوع در داخل و خارج از پاستور تا کاخ سفید ایجاد شد، البته بورل فشار حداکثری علیه ایران را هم شکست خورده دانسته بود و از قدرت های خارجی خواست برای نجات برجام اقدام کنند.

در این سمت علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان با استناد به آنچه جوزپ بورل در مقاله خود به آن اشاره کرد، گفت هماهنگ کننده ایده های خود را برای جمع بندی مذاکرات ارائه کرده، ما نیز ایده هایی برای جمع بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در آن طرف معادله هم ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: با شرکای اروپایی خود در ارتباط مستقیم و در حال بررسی آن هستیم و بازخورد آن را نیز به صورت مستقیم به آنها منتقل می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی برجامی اروپا در زمین آمریکا/ جوزپ بورل به دنبال چیست؟

بازی برجامی اروپا در زمین آمریکا/ جوزپ بورل به دنبال چیست؟