مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 14:222022-07-31اقتصادي

قنات، اصلی ترین عامل فرونشست های تهران است


بیت الهی با اشاره به رشته طولانی قنوات در تهران تاکید کرد: از مهم ترین دلایلی که باعث شده شاهد افزایش نشست در تهران باشیم وجود بیش از 500 کیلومتر قنات شناسایی شده است و احتمالا به همین اندازه قنات مخفی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مطالعات انجام شده بر روی شرق تا غرب تهران نشان می دهد، در هر 400 متر یک رشته قنات از شمال به جنوب شهر وجود دارد و در زمان گذشته باغات جنوبی تهران از طریق همین قنوات آبیاری می شدند و امروز این اراضی به ساختمان تبدیل و این قنوات هم رها شدند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: از مهم ترین دلایلی که باعث شده شاهد افزایش نشست در تهران باشیم وجود بیش از 500 کیلومتر قنات شناسایی شده است و احتمالا به همین اندازه قنات مخفی، بی صاحب و مخفی وجود دارد.

علی بیت الهی در گفتگو با ایلنا درباره نشست خیابان سپاه در تهران اظهار داشت: پنجم مردادماه در خیابان محدوده میدان سپاه فرونشستی رخ داد و باعث انسداد محدوده این خیابان شد.

موضوع اصلی در پدیده فرونشست این است که زمان بازندگی ها، آب های سطحی به مجاری انتقال آب های زیرسطحی مانند قنات های رها شده و شکاف ها و حفراتی که صورت طبیعی زیر زمین وجود دارد، نفوذ می کنند و با توجه به نفوذ بیشتر آب در زمان بارندگی، سرعت بالای حرکت و قدرت تخریبی آن، عمل آب شستگی های زیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قنات، اصلی ترین عامل فرونشست های تهران است

قنات، اصلی ترین عامل فرونشست های تهران است