مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 14:322022-07-31بين الملل

100 قانونگذار فرانسوی اقدامات ترکیه علیه کردهای سوریه را محکوم کردند


یکصد نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه با صدور بیانیه ای، «جنگ سیاسی» رییس جمهور ترکیه علیه کردهای شمال سوریه را محکوم کردند و خواستار ورود سازمان ملل به این موضوع شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یکصد نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه که اکثراً از حزب چپگرا بودند، روز گذشته (شنبه)، سیاست جنگ رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه علیه کردهای شمال سوریه را محکوم کردند.

رسانه ها گزارش کردند که در حالیکه باقی جهان بر جنگ اوکراین متمرکز است، اردوغان آماده راه اندازی یک جنگ خونین علیه کردهای شمال سوریه می شود.

نمایندگان پارلمان فرانسه در بیانیه ای که در وبگاه جی دی دی منتشر شده بود اعلام کردند که رییس جمهور ترکیه، از موقعیت محوری ترکیه و بعنوان یک عضو ناتو که روابط خوبی با هر دو کشور روسیه و اوکراین دارد، بهره می گیرد تا یک چک سفید از ائتلاف آتلانتیک (ناتو) دریافت کند تا حملات در شمال سوریه را تشدید کند.

نمایندگان پارلمان فرانسه در ادامه بیانیه خود تصریح کردند: کشورهای غربی نباید دیگر بی اهمیت باشند .

نمایندگان منتخب، معاونان پارلمانی و سناتورهای مجلس سنا اغلب از احزاب چپگرا و بوم شناسان این نامه را نوشتند و برخی از جمهوری خواهان راستگرا و حزب حاکم امانوئل ماکرون نیز از آن ها حمایت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 قانونگذار فرانسوی اقدامات ترکیه علیه کردهای سوریه را محکوم کردند

100 قانونگذار فرانسوی اقدامات ترکیه علیه کردهای سوریه را محکوم کردند