مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 14:522022-07-31فرهنگي

نگاهی به هجدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت


در شرایطی که تنها 36 روز تا شروع بخش بین الملل جشنواره تئاتر مقاومت به عنوان اولین بخش باقی مانده به بررسی ادوار گذشته این جشنواره و چالش های پیش روی هجدهمین دوره آن پرداختیم.

- خبرگزاری فارس - گروه تئاتر: بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1373 را می بایست اولین روز از اولین دوره برپایی یادواره سراسری تئاتر دفاع مقدس یا همان جشنواره تئاتر مقاومت دانست، جشنواره یا یادواره ای که امروز باگذشت سه دهه از برپایی اش به یکی از قدیمی ترین و مهم ترین رویدادهای تئاتری کشور بدل شده است.

جشنواره تئاتر مقاومت برخلاف همتای سینمایی اش یعنی جشنواره فیلم مقاومت نه به واسطه عدم حضور هنرمندان سینمایی در اوایل انقلاب برای شرکت در جشنواره فیلم فجر و مساوی دانستن آن با جشنواره فیلم تهران قبل از انقلب که با استقبال هنرمندان تئاتری از مفهوم دفاع مقدس و مقاومت در حوزه تئاتر آغاز به کارکرد و در اولین فراخوان بیش از 200 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

 همین اقبال عموم هنرمندان باعث تداوم جشنواره در سه دهه ی اخیر شده است.

اگرچه به دلیل نبود دبیرخانه دائمی هرگز آمار رسمی و مستندی مبنی بر تعداد آثار شرکت کننده در این جشنوارره وجود ندارد و بعضاً آمار و اطلاعات بر اساس گفته های دبیران در نشست های خبری استخراج شده است، اما می توان اذعان کرد طی سه دهه برپایی جشنواره تئات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به هجدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت

نگاهی به هجدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت