مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 17:072022-07-31اجتماعي

دلایل کدر شدن آب پشت برخی سدها چیست؟


یک کارشناس محیط زیست درباره اصلی ترین دلیل کدورت آب پشت سدها توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیلی بیدهندی اظهار کرد: آبی که در پشت سدها جمع می شود از سرشاخه ها و مجراهای مختلفی جریان پیدا می کند و در نهایت به یک شاخه یا رود اصلی می رسد که این شاخه اصلی باعث رسیدن آب به پشت سد و ذخیره شدن آن می شود.

او افزود: وقوع هر اتفاقی در طول مسیر سرشاخه ها و حتی شاخه اصلی می تواند منجر به کدورت آب جاری و در انتها موجب کدر شدن آب ذخیره شده پشت سد و افزایش کدورت شود.

در واقع کدورت آب در هر منبع آبی ناشی از مواد جامدی است که می تواند به صورت محلول و یا غیرمحلول در آن منبع آبی حضور پیدا کند.

یک کارشناس محیط زیست گفت: آب به طور طبیعی مقداری کدورت دارد که بسته به نوع منبع آبی کدورت شدت و ضعف دارد، اما در هنگام بروز پدیده های غیرمنتظره مانند بارندگی های شدید، وقوع سیلاب ها، شکلگیری گرد و غبارها، وقوع طوفان ها و مواردی از این قبیل، مسیر انتقال آب به سمت سد تحت تاثیر قرار می گیرد و این امر منجر به افزایش کدورت آب خواهد شد؛ در واقع روان آب های سطحی که می توانند وارد سرشاخه ها یا شاخه ی اصلی رودخانه ای شوند که به سد می ریزد در زمان وقوع سیلاب ها حاوی مقادیر عظیمی گل و لای و ذرات خواهد بود که این امر منجربه افزایش کدورت شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل کدر شدن آب پشت برخی سدها چیست؟

دلایل کدر شدن آب پشت برخی سدها چیست؟