مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 07:272022-08-01بين الملل

بحران و آشوب سیاسی در عراق؛ مقتدا صدر چه می خواهد؟


با گذشت حدود 9 ماه از انتخابات پارلمانی در عراق، رایزنی ها برای انتخاب نخست وزیر و ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و بیش از هر چیز تعیین نخست وزیر جدید مناقشه برانگیز شده است و عراق را وارد یک بحران سیاسی جدیدی کرده که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد.

- بین الملل تابناک: با گذشت حدود 9 ماه از انتخابات پارلمانی در عراق، رایزنی ها برای انتخاب نخست وزیر و ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و بیش از هر چیز تعیین نخست وزیر جدید مناقشه برانگیز شده است و عراق را وارد یک بحران سیاسی جدیدی کرده که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد.

چهارچوب هماهنگی شیعیان با داشتن اکثریت کرسی های پارلمان در چند روز گذشته، محمدشیاع السودانی را به عنوان گزینه مورد نظر برای پست نخست وزیری معرفی کرد و پس از آن مذاکرات برای تشکیل کابینه آغاز شد.

این اتفاق می تواند به بحران سیاسی طولانی مدت برای تشکیل دولت جدید عراق پایان بدهد؛ اما به نظر می رسد که یورش هواداران مقتدا صدر به منطقه سبز بغداد و اشغال پارلمان نه تنها تشکیل دولت جدید، عراق را با چالش جدی روبه رو کرده، بلکه از پیام رهبر این جریان به نظر می رسد که چالش موجود بسیار عمیق تر از چیزی است که به نظر می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران و آشوب سیاسی در عراق؛ مقتدا صدر چه می خواهد؟

بحران و آشوب سیاسی در عراق؛ مقتدا صدر چه می خواهد؟