مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 11:522022-08-01اقتصادي

آژانس بین المللی انرژی: جهان به عصر زغال سنگ بازگشت


آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تقاضا برای زغال سنگ در بازار رکورد زده و این روند با توجه به کاهش واردات گاز روسیه و بازگشت اتحادیه اروپایی به مصرف این سوخت و کمی عرضه در بازار، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، تقاضا برای زغال سنگ در جهان در سال 2022 به 8 میلیارد تن رسید که با رکورد مصرف تاریخی در سال 2013 برابر است و در سال 2023 بیشتر هم خواهد شد.

این نهاد بین المللی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: بر اساس شرایط اقتصادی و روند فعلی بازار و با فرض اینکه اقتصاد چین همانطور که انتظار می رفت در نیمه دوم امسال، بهبود یابد، پیش بینی می شود، مصرف زغال سنگ در جهان 0.

7 درصد در سال 2022 افزایش یابد و به 8 میلیارد تن برسد.

این رقم با رکورد سالانه سال 2013 برابری می کند و تقاضای زغال سنگ احتمالا در سال آینده بیشتر افزایش می یابد و به بالاترین میزان می رسد.

بنا بر اعلام IEA، به علت افزایش قیمت گاز، تقاضا برای این سوخت بالا رفته است و بسیاری از کشورها مجبور شده اند به میزان زیادی از گاز به سوی زغال سنگ بروند و نیروگاه های زغال سنگی که قبلا بسته شده بودند را دوباره باز کنند.

در این گزارش آمده است، چین که مسئول بیش از نیمی از مصرف جهانی زغال سنگ است ، با وجود  کاهش 3 درصدی تقاضا در نیمه اول امس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژانس بین المللی انرژی: جهان به عصر زغال سنگ بازگشت

آژانس بین المللی انرژی: جهان به عصر زغال سنگ بازگشت