مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 16:122022-08-01سياسي

قدیمی ترین پرده درویشی عاشورا در کاخ گلستان رونمایی شد


در نخستین برنامه های آیینی عاشورایی کاخ گلستان به مناسبت فرا رسیدن ماه های محرم و صفر از قدیمی ترین پرده درویشی عاشورا مربوط به دوره قاجار در کاخ گلستان رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، برنامه رونمایی از قدیمی ترین پرده درویشی عاشورا به عنوان یکی از قدیمی ترین تابلوهای پرده خوانی با عنوان برنامه راوی عاشورا با حضور شماری از مدیران وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله مصیب امیری رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، غلامرضا رحمانی سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی تاریخی، محمدحسن سمسار عضو شورای راهبردی کاخ گلستان و علیرضا تابش مشاور معاون میراث فرهنگی و دبیر ستاد معرفی و آموزش و تعدادی از پژوهشگران، مرمتگران و متخصصین نگارگری و نقاشی قهوه خانه ای و جمعی از کارشناسان و خبرگان حوزه میراث فرهنگی روز گذشته شنبه 8 مرداماه 1401 برگزار شد.

در این برنامه، پس از خوشامدگویی آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، رونمایی از پرده درویشی دوره قاجار انجام و مراسم پرده خوانی از طرف مرشد احدی اجرا شد.

همچنین علیرضا قاسم خان، حمید اردلان و مهدی طالعی نیا در نشستی تخصصی با موضوع پرده خوانی و پرده کشی به اهمیت این پرده در تاریخ معاصر ایران پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین پرده درویشی عاشورا در کاخ گلستان رونمایی شد

قدیمی ترین پرده درویشی عاشورا در کاخ گلستان رونمایی شد