مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 17:072022-08-01اقتصادي

دبیر کل اوپک: ایران در تامین نفت مورد نیاز جهان نقش مهمی دارد


دبیر کل اوپک ایران و ونزوئلا را از مهمترین کشورهای موسس اوپک توصیف و تاکید کرد نقش این دو کشور در تامین ذخایر مورد نیاز بسیار پررنگ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، هیثم الغیص دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که از امروز این مسئولیت جدید خود را پذیرفته است، در گفت وگو با روزنامه الرای کویت درباره پاره ای از مسائل نفتی سخن گفت.

*کاهش سرمایه گذاری های نفتی از دلایل افزایش قیمت الغیص در ابتدای سخنان خود درباره عوامل افزایش قیمت نفت در مقطع اخیر گفت: طبیعی است که عوامل ژئوپلیتیکی همواره یکی از عوامل تأثیرگذار به شمار می روند و در افزایش یا کاهش قیمت ها نقش دارند، از جمله مثلاً جنگ روسیه و اوکراین، اما عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارد.

وی افزود: عوامل زیادی در رابطه با عوامل بنیادی بازار وجود دارد که شاید بارزترین آنها عدم جریان سرمایه گذاری در صنعت نفت طی سال های گذشته به ویژه پس از همه گیری کرونا باشد و همزمانی این امر با بهبود تقاضا برای نفت، دلیل اصلی و تاثیرگذار افزایش قیمت هاست.

دبیر کل اوپک درباره دلیل افزایش قیمت مشتقات نفتی نیز گفت: دو دلیل وجود دارد، اولی به دلیل افزایش محسوس تقاضای نفت با کاهش ویروس کرونا است، حتی اگر تأثیر این ویروس تاکنون به طور کامل از بین نرفته باشد و موضوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر کل اوپک: ایران در تامین نفت مورد نیاز جهان نقش مهمی دارد

دبیر کل اوپک: ایران در تامین نفت مورد نیاز جهان نقش مهمی دارد