مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 21:572022-08-01بين الملل

18 جنگنده چین وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند


در آستانه سفر جنجالی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هواپیماهای نظامی چین برای نمایش قدرت وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در آستانه سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، منابع خبری شامگاه دوشنبه از پرواز 18 فروند هواپیمای نظامی چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنابع خبری به نقل از وزارت دفاع تایوان، 18 فروند هواپیمای نظامی چین از جمله انواع بمب افکن و هواپیمای تجسسی، ضد زیر دریایی و جنگنده های جی-16 وارد منطقه شناسایی  هوایی در جنوب غربی جزیره تایوان شدند.

سخنگوی نیروی هوایی چین  روز یکشنبه  گفته بود که نیروی هوایی چین قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود محافظت خواهد کرد.

شن جینکه سخنگوی نیروی هوایی گفت که نیروی هوایی چین دارای انواع زیادی جنگنده است که قادر به دفاع از حق حاکمیت چین هستند.

(جزییات بیشتر ) پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می کند.

اخیراَ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 جنگنده چین وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند

18 جنگنده چین وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند