مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 08:022022-08-02پزشكي

اهدای عضو در خراسان شمالی به سه نفر زندگی دوباره بخشید


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اعضای بانوی مرگ مغزی شده 65 ساله اهل شوقان خراسان شمالی به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا جمعه زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد: اعضای بانوی مرگ مغزی شده 65 ساله اهل شوقان خراسان شمالی به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

وی گفت: این بانوی مرحومه در بخش ویژه بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد بستری شده بود که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، اعضای ایشان به سه بیمار اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: سه عضو این بیمار مرگ مغزی شده شامل پوست به بیماران سوختگی اهدا و دو قرنیه نیز به بانک چشم ارسال شد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی مختلف در راستای فرهنگ سازی اهدای عضو، بیان داشت: با همیاری ارگان های فرهنگی و رسانه ها، اطلاعات لازم باید به عموم ارائه شود تا هر یک از افراد به عنوان یک سفیر اهدای عضو، نجات بخش جان بیماران نیازمند پیوند شوند.

جمعه زاده با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور بیش از 25 هزار بیمار، چشم انتظار پیوند عضو هستند، افزود: افراد علاقه مند به این امر خداپسندانه با دریافت کارت اهدای عضو از طریق ارسال کد ملی به سامانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای عضو در خراسان شمالی به سه نفر زندگی دوباره بخشید

اهدای عضو در خراسان شمالی به سه نفر زندگی دوباره بخشید