مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 08:322022-08-02بين الملل

کشورها چگونه سیل را کنترل می کنند؟


برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و کشورهای همکار نشان می دهد که می توان با کاهش اثرات تخریبی سیلاب و طوفان های مرگبار برای تامین منابع آب برای مناطق استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، طوفان های مرگبار رخ داده در جهان یادآور واقعیت بحران آب و هوایی است.

یونیسف می گوید طوفان آنا که در ماداگاسکار ، موزامبیک و مالاوی به وقوع پیوست، موجب شد تا بیش از 45 هزار نفر از جمله 23هزار زن و کودک به کمک های بشردوستانه نیازمند شوند.

در همین حال، طوفان مالیک که جمهوری چک ، دانمارک ، آلمان ، لهستان و بریتانیا را درنوردید، هزاران نفر را با مشکلاتی نظیر قطع برق تا تخریب خانه ها روبرو کرد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO)، فجایع ناشی از سیل از سال 2000 در مقایسه با دو دهه قبل، 134 درصد افزایش یافته است.

همان طور که گزارش اخیر هی بین المللی تغییرات آب و هوا (IPCC) تأکید می کند، افزایش دمای جهانی به طور چشمگیری بر چرخه آب تأثیر می گذارد و سیل و خشکسالی را مکرر و شدیدتر می کند.

درست به همین علت است که برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و کشورهای همکار آن نیز برای کمک به کاهش تاثیر سیل در کشورهای سراسر جهان تلاش های زیادی کرده اند که گزارش پیش رو به بخش هایی از آن اشاره دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورها چگونه سیل را کنترل می کنند؟

کشورها چگونه سیل را کنترل می کنند؟