مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 11:472022-08-02اقتصادي

40 هزار میلیارد تومان اعتبار برای کشت قراردادی در 2 میلیون هکتار باید تامین شود


وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت قراردادی زمینه ساز تحقق الگوی کشت است، با اشاره به برنامه دولت برای کشت قراردادی در سطح 2 میلیون هکتار در سال زراعی 1401-1402، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جواد ساداتی نژاد در مراسم رونمایی از نقشه راه تامین مالی زنجیره ای در بخش کشاورزی با تاکید بر کشاورزی قراردادی، اظهارداشت: مدت زیادی نیست که با بانک ها ارتباط دارم اما می دانم که بانک ها خیلی پول و تسهیلات نمی دهند اما در ظرف 24 ساعت 15 هزار میلیارد تومان پول بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شد که این یک مقدار عجیب است.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیازمند رشد هستیم که لازمه آن یک حکمرانی خوب است و یکی از اصول حکمرانی خوب پیاده سازی الگوی کشت است.

آب یک کالای استراتژیک است و در قوانین برنامه دوم تا ششم همواره بر پیاده سازی الگوی کشت  تاکید شده است اما همچنان بسیاری از محصولات صادراتی کشور محصولات آب بر است.

  وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر الگوی کشت و تولید محصولات استراتژیک به جای محصولات آب بر، گفت: یکی از ابزارهای تحقق الگوی کشت کشت قردادی است زیرا این هدف با دستور به نتیجه نمی رسد.

 در این باره یکی از این ابزارها حوزه قیمت گذاری بود و مجلس سازوکاری را در نظر گرفت تا به این واسطه مرغوبیت محصول را هم افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 هزار میلیارد تومان اعتبار برای کشت قراردادی در 2 میلیون هکتار باید تامین شود

40 هزار میلیارد تومان اعتبار برای کشت قراردادی در 2 میلیون هکتار باید تامین شود