مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 15:222022-08-02سياسي

واکنش احمد خاتمی به تکرار یک جمله در دو خطبه


بعد از نماز برخی نمازگزاران محترم جمعه گفتند که در خطبه قبل گفته اید، بنابراین تردیدی ندارم که این جمله سبق لسان و ناخواسته بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، سید احمد خاتمی گفت: بی حجابی، منکر است و نهی از منکر هم یک واجب است و باید در این عرصه نیز همانند همه منکرات از شیوه های قرآنی استفاده کرد.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران طی سخنانی در جمع عزاداران حسینی (ع) با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف که از آن در فقه با عنوان سِتر و از نقطه مقابل آن، به تَبَرج یاد شده، از ضروریات دین است، گفت: بی حجابی، منکر است و نهی از منکر هم یک واجب است و باید در این عرصه نیز همانند همه منکرات، از شیوه های قرآنی مانند قول لیّن یعنی نرم، قول حُسن یعنی زیبا، قول سدید یعنی محکم و استدلالی استفاده کرد.

وی افزود: منطق حضرت امام صادق (ع) این است که برای مقابله با این منکر همانند منکرات دیگر، هم باید کار فرهنگی شود و هم کار اجرایی که همان اعمال قانون است.

امام صادق علیه السلام فرمودند: ما جَعَلَ اللّه ُ بَسطَ اللِّسانِ و کَفَّ الیَدِ، و لکِن جَعَلَهُما یُبسَطانِ مَعا و یُکَفّانِ مَعا یعنی خداوند زبان را بسته و دست را گشاده قرار نداده، بلکه آنها را چنان آفریده که با هم باز می شوند و با هم بسته می گردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش احمد خاتمی به تکرار یک جمله در دو خطبه

واکنش احمد خاتمی به تکرار یک جمله در دو خطبه