مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 15:422022-08-02بين الملل

امضای سند همکاری نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و چین تا سال 2024


وزارت امور خارجه تاجیکستان از امضای برنامه همکاری بین نهادهای دیپلماتیک این کشور و چین برای سال های 2023 و 2024 میلادی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و وانگ ایی وزیر امور خارجه چین که در شهر دوشنبه برگزار شد، برنامه همکاری بین نهادهای دیپلماتیک دو کشور به امضا رسید.

در این دیدار، طیف وسیعی از همکاری های دوجانبه، اجرای توافقات سران دو کشور در حاشیه بازی های المپیک زمستانی در پکن، مسائل امنیت منطقه ای، وضعیت و دورنمای همکاری دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

وزرای خارجه تاجیکستان و چین در مورد مسائل مهم منطقه ای و بین المللی، همچنین همکاری دو کشور در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای و همچنین در چارچوب نشست آسیای مرکزی + چین تبادل نظر کردند.

در این دیدار در مورد ادامه تقویت روابط در زمینه های سیاسی، اقتصادی، سرمایه گذاری، حمل و نقل، کشاورزی و بهداشتی، همچنین در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر کرونا توافقاتی حاصل شد.

وزرای امور خارجه تاجیکستان و چین همچین در مراسم افتتاحیه مرکز آموزش حرفه ای تاجیکستان و چین با نام لیوبان و در مراسم  تحویل 5 میلیون دز واکسن کرونا شرکت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای سند همکاری نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و چین تا سال 2024

امضای سند همکاری نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و چین تا سال 2024