مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 07:222022-08-03سياسي

چالش های اجرای مصوبات شورایعالی فضای مجازی/ ضمانت اجرا به چه سازوکاری نیاز دارد؟


چالش هایی که بر سر اجرایی شدن مصوبات شورایعالی به عنوان عالی ترین نهاد سیاستگذار در فضای مجازی وجود دارد، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی اساسی و اثرگذار برای آن ارائه و پیگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، شورایعالی فضای مجازی در اسفندماه سال 1390 با حکم مقام معظم رهبری، تشکیل شد.

در حکم رهبر انقلاب درباره تاسیس این نهاد آمده: شورایعالی فضای مجازی با اختیارات کافی به ریاستِ رییس جمهور تشکیل می گردد و لازم است به کلیه مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود.

در سال های گذشته، عدم تشکیل جلسات شورا توسط رییس جمهور سابق منجر به شکل گیری یک صف طولانی از طرح هایی شد که نیاز جدی و فوری به بررسی داشتند؛ مخصوصا با توجه به تحولات پرسرعت در فضای مجازی و ضرورت جدی برای تنظیم سیاستگذاری های به موقع برای حکمرانی موثر در این فضا.

اما با شروع دولت جدید، تشکیل جلسات شورایعالی فضای مجازی به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت و خروجی آن مصوبات مهمی بود که حالا نیاز به نظارت جدی برای اجرایی شدن آن است.

  چالش هایی که بر سر اجرایی شدن مصوبات شورایعالی به عنوان عالی ترین نهاد سیاستگذار در فضای مجازی وجود دارد، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های اجرای مصوبات شورایعالی فضای مجازی/ ضمانت اجرا به چه سازوکاری نیاز دارد؟

چالش های اجرای مصوبات شورایعالی فضای مجازی/ ضمانت اجرا به چه سازوکاری نیاز دارد؟