مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 07:472022-08-03اقتصادي

کنترل سیلاب و حفظ منابع آب وخاک با عملیات آبخیزداری


اجرای پروژه های آبخیزداری در جلوگیری از افت سطح آب های زیرزمینی و ذخیره آب موثر است و راه موثری برای کنترل و کاهش خسارات ناشی از سیلاب محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا آبخیزداری مجموعه عملیاتی است که بر اساس اصول مدیریت یکپارچه حوضه آبخیز به منظور حفاظت از منابع آب و خاک اجرایی می شود و آبخوان داری نیز با مهار و نفوذ سیلاب روی عرصه های آبخوان از بروز سیلاب های مخرب جلوگیری می کند و موجب احیای منابع آب و خاک می شود.

حوضه آبخیز عرصه ای است که رواناب ناشی از بارش بر روی آن از طریق آبراهه ها جمع آوری و به یک خروجی نظیر رودخانه، آب انباشت، تالاب، دریاچه یا دریا هدایت می شود و انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان داری می تواند تا حد زیادی از بروز سیلاب های مخرب، پرشدن سدها توسط رسوبات، تخریب عرصه های منابع طبیعی و تشدید وقوع بلایای طبیعی جلوگیری کند.

اجرای پروژه های آبخیزداری در جلوگیری از افت سطح آب های زیرزمینی و ذخیره آب، کاهش خسارات ناشی از سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های زیر زمینی، بهبود اشتغال، ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان و بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل سیلاب و حفظ منابع آب وخاک با عملیات آبخیزداری

کنترل سیلاب و حفظ منابع آب وخاک با عملیات آبخیزداری