مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 08:522022-08-03اقتصادي

ذخیره سازی 1000 نمونه خون بند ناف در سمنان


رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: ذخیره سازی خون بند ناف در این استان از یک هزار نمونه گذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، علی منصفی راد، رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره اجرای طرح مطالعات قطب دام پروری مهدی شهر در جهاد دانشگاهی استان، از پیشرفت 70 درصدی این طرح خبر داد.

وی گفت: به موازات انجام مطالعات، جهاد دانشگاهی به منظور تسریع در اجرایی شدن این پروژه، اقدامات زیادی برای تکمیل پروژه های مرتبط با این طرح ملی آغاز کرده که در همین راستا بخشی از تجهیزات مربوط به آزمایشگاه پایه مرکز به نژاد دامی خریداری شده و تلاش می شود که این آزمایشگاه در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

رییس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به خدمات دهی جهاد دانشگاهی استان در حوزه ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان گفت: با تلاش همکاران ما در جهاد دانشگاهی در حال حاضر ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان از یک هزار نمونه نیز گذشته است.

وی ضمن دعوت از خانواده های هم استانی برای بهره مندی از این خدمات ویژه افزود: تاکنون چندین مورد در استان توانستند با استفاده از سلول های بنیادی همین نمونه های جمع آوری شده در استان، برخی بیماری های صعب العلاج خود و یا اعضای خانواده خود را درمان کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 1000 نمونه خون بند ناف در سمنان

ذخیره سازی 1000 نمونه خون بند ناف در سمنان