مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 13:022022-08-03سياسي

توسعه روابط محور دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با سفرای ازبکستان و چین


وزیر امور خارجه ترکمنستان با سفرای کشورهای ازبکستان و چین دیدار و در مورد توسعه روابط دو جانبه و همکاری در زمینه های مختلف گفت و گو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان با اکمل جان کوچکاروف سفیر ازبکستان در عشق آباد دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، دیپلمات ها درباره اقدامات بعدی برای اجرای توافق های به دست آمده پس از دیدار روسای جمهور دو کشور در تاریخ 14 و 15 جولای 2022 و اسناد امضا شده تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین در مورد چارچوب قانونی اجرای توافقات فوق به ویژه نقشه راه برای تشدید گفت و گوهای سیاسی، همکاری های بین پارلمانی و تجاری و اقتصادی و تبادل فرهنگی و بشردوستانه تبادل نظر کردند.

 در این گفت و گو، در مورد اجرای پروژه های سرمایه گذاری و موافقت نامه های تجاری بین دو کشور توافق شد که گفت و گوی فعالی را با هدف توسعه بیشتر روابط ترکمنستان و ازبکستان حفظ شود.

همچنین وزیر امور خارجه ترکمنستان با کیان نایچنگ سفیر چین در ترکمنستان نیز دیدار کرد.

 در این گفت وگو، طرفین با ابراز خرسندی از سرعت توسعه مشارکت های دوجانبه ، موضوعات همکاری در حوزه های سیاسی- دیپلماتیک، تجاری-اقتصادی، فرهنگی- بشردوستانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه روابط محور دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با سفرای ازبکستان و چین

توسعه روابط محور دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با سفرای ازبکستان و چین