مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 14:122022-08-03سياسي

حذف واسطه ها، جلوگیری از قاچاق و دادن یارانه به بیماران از مزایای دارویار است


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مزایای طرح دار رویار گفت: حذف واسطه ها، جلوگیری از قاچاق دارو و دادن یارانه به بیماران از مزایای دارویار است.

- محمد پاک مهر نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح دارویار که از سوی وزارت بهداشت در حال اجراست، گفت: در بحث دارو ما با سه موضوع مواجه هستیم یکی داروهایی که کلاً هم مواد اولیه آن و هم تولید آن در داخل است.

دوم داروهایی که مواد اولیه آن از خارج اما تولید آن در داخل است و سوم داروهایی که کلاً وارداتی است و مواد اولیه و تولید آن در خارج از کشور صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار قیمت داروهای تولید داخل فرقی نخواهد کرد، افزود: اما داروهایی که مواد اولیه آن از خارج است و یا داروهای وارداتی که قیمت آن بالا می رود، در طرح دارویار بیمه ها این افزایش قیمت ها را پرداخت می کنند نه مردم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح دارویار یک طرح خوبی است، با اشاره به مزایای این طرح افزود: در کشور حدود 6 میلیون و 800 هزار نفر فاقد بیمه هستند و برای جلوگیری از بروز مشکل همزمان با اجرای طرح دارویار بیمه سلامت به صورت رایگان تا سه ماه همه افراد را بیمه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف واسطه ها، جلوگیری از قاچاق و دادن یارانه به بیماران از مزایای دارویار است

حذف واسطه ها، جلوگیری از قاچاق و دادن یارانه به بیماران از مزایای دارویار است