مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 16:122022-08-03بين الملل

وزیر کشور طالبان پیش از ترور الظواهری: القاعده در افغانستان وجود ندارد


وزیر کشور دولت موقت طالبان چند روز قبل از کشته شدن ایمن الظواهری در مصاحبه با یک رسانه هندی گفته بود که شبکه القاعده در افغانستان وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در حالی که مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان مدعی خروج وزیر کشور طالبان پس از ترور ایمن الظواهری شده، سراج الدین حقانی ، 2 روز قبل از کشته شدن سرکرده القاعده در گفت وگو با یک رسانه هندی تاکید کرده بود که شبکه القاعده در افغانستان حضور ندارد.

حقانی در مصاحبه با شبکه  سی ان ان 18 هند که امروز منتشر شده، گفت که القاعده نیروی نظامی در افغانستان نداشته و هیچ تهدیدی برای جهان و منطقه نمی باشد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت که افغانستان به هند برای کمک در اقتصاد این کشور و برقراری صلح نیاز دارد و بازگشایی سفارت این کشور در کابل گامی مهمی در ارتقا روابط دو کشور خواهد بود و امنیت تجار، دیپلمات ها و بازرگانان هند در افغانستان تامین خواهد شد.

  وزیر کشور طالبان همچنین افزود که این گروه در ارتباط با داعش به تعهداتی که با جهان و کشورهای اسلامی کرده ، پایبند است و گام هایی نیز علیه این گروه برداشته شده است، اما در ارتباط به القاعده، این شبکه در افغانستان حضور ندارد، این شبکه دیگر تهدید برای جهان نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر کشور طالبان پیش از ترور الظواهری: القاعده در افغانستان وجود ندارد

وزیر کشور طالبان پیش از ترور الظواهری: القاعده در افغانستان وجود ندارد