مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 07:372022-08-04سياسي

شکسته شدن انحصار در عرصه وکالت به نفع مردم است


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: از بین رفتن هر انحصاری به خصوص در بخش وکالت به احقاق حق مردم در حوزه قضایی کمک می کند ولی باید بدانیم که اغلب انحصارها در بخش های مختلف کشور به دلیل تعارض منافع است.

- حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره رفع انحصار از وکالت با افزایش ظرفیت پذیرش وکیل اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در همه مشاغل اقدام به رفع انحصار کرد.

یکی از این حرفه ها وکالت بود که سال ها به دلیل اینکه در انحصار کانون وکلا بود متاسفانه مردم برای دریافت خدمات وکالت با مشکل مواجه بودند.

  وی افزود: اغلب انحصارهای در بخش های مختلف کشور به دلیل تعارض منافع است و هیچ مصلحت و پشتوانه تخصص به دنبال خود ندارد.

به عنوان مثال، یک مجموعه برای اینکه در عرصه فعالیت که دارد، برای عدم افزایش رقابت و یا کاهش نیافتن سود خود، دست به ایجاد انحصار می زند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرفه وکالت، کارشناسی دادگستری، سردفتری، کارشناسی مسکن و … مشاغلی است که بسیاری علی رغم داشتن تخصص در این حوزه ها به دلیل همین انحصار از داشتن شغل محروم هستند و در مقابل برخی که تخصص چندانی در این بخش ها ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکسته شدن انحصار در عرصه وکالت به نفع مردم است

شکسته شدن انحصار در عرصه وکالت به نفع مردم است