مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 11:472022-08-04اجتماعي

هوای محیط زیست را داشته باشید/ ظروف یکبار مصرف بلای جان طبیعت هستند


معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: استفاده از ظروف یکبار مصرف در بسیاری از مراسم و مناسبت ها برای توزیع نذورات تهدیدی برای سلامتی جامعه و تخریب محیط زیست است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرحناز اقبالی کلهر معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص ازدیاد ظرف یکبار مصرف این روزها در بحث توزیع نذورات ماه محرم، اظهار کرد: طی سال های اخیر استفاده از ظروف یکبار مصرف در بسیاری از مراسم و مناسبت ها برای توزیع نذورات افزایش یافته است، این ظروف نه تنها موجب ابتلا به بیماری های خطرناک مانند سرطان می شود بلکه سلامت محیط زیست را هم به مخاطره می اندازد.

وی ادامه داد: ما سالانه بیش از 3 میلیون تن پسماندهای پلاستیکی داریم که 500 تا 600 سال طول می کشد به طبیعت برگردد برای همین بسیار برای طبیعت مضر است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: براساس مطالعات، بعد از ورود این مواد یکبار مصرف به طبیعت و چرخه های زیستی از طریق خاک، وارد سلول های بدن انسان و حیوان می شوند.

این اتفاق بسیار خطرناکی برای طبیعت از نظر سلامتی هم برای موجودات زنده مضرر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای محیط زیست را داشته باشید/ ظروف یکبار مصرف بلای جان طبیعت هستند

هوای محیط زیست را داشته باشید/ ظروف یکبار مصرف بلای جان طبیعت هستند