مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 15:122022-08-04سياسي

ایران جلوی هنجارسازی های جهانی ایستاده است/ حقوق بشر ابزار سیاست خارجی کشورها


رایزن اداره کل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه گفت: اخیراً در سازمان ملل در تلاش هستند تعریف خانواده را تغییر دهند و نرم های جدیدی در سطح جهانی تعریف کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس، هفتمین نشست بین المللی حقوق بشر و رویکردهای اندیشمندان اسلامی به همت موسسه صیانت از حقوق زنان برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر مهدیه شادمانی دبیری نشست با اشاره به تاریخچه شکل گیری اعلامیه حقوق بشر اسلامی و تصویب آن در 14 مرداد 1387 گفت: با توجه به ابعاد اعلامیه حقوق بشر اسلامی تصمیم گرفته ایم که به بررسی حقوق بشر اسلامی و رویکردهای اندیشمندان اسلامی در این نشست بپردازیم.

تسلیم، تقابل و تعامل  اولین سخنران برنامه حجت الاسلام دکتر حسین جوان آراسته عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه علمیه و دانشگاه بود که به بررسی سه نوع جهت گیری اندیشمندان اسلامی نسبت به حقوق بشر پرداخت و گفت: سه نوع جهت گیری درباره نظام حقوق بشر عرفی یا اسناد بین الملل حقوق بشر از سوی اندیشمندان اسلامی داریم.

جهت گیری اول مواجهه تسلیمی است.

یعنی برخی اندیشمندان اسلامی در مواجهه با نظام بین الملل حقوق بشر دست تسلیم بالا برده اند و می گویند که اسلام باید خودش را همسو و منطبق با نظام بین المللی جهانی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران جلوی هنجارسازی های جهانی ایستاده است/ حقوق بشر ابزار سیاست خارجی کشورها

ایران جلوی هنجارسازی های جهانی ایستاده است/ حقوق بشر ابزار سیاست خارجی کشورها