مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 10:572022-08-06بين الملل

شکایت بنیاد «نظربایف» از روزنامه نگاران آمریکایی به دلیل نشر اکاذیب


بنیاد «نورسلطان نظربایف» رییس جمهور سابق قزاقستان از پایگاه خبری آمریکایی موسوم به «شبکه توسعه روزنامه نگاری» به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بنیاد نورسلطان نظربایف رییس جمهور سابق قزاقستان علیه پایگاه خبری آمریکایی موسوم به شبکه توسعه روزنامه نگاری (Journalism Development Network) که فعالیت خود را روی موضوعات مربوط به جرایم سازمان یافته و مبارزه با فساد مالی متمرکز کرده است، به دادگاه شکایت کرد.

بنابر نوشته نشریه آمریکایی Courthouse News Service ، دلیل شکایت بنیاد نظربایف به دادگاه مطلب سایت یادشده است که در 19 ژانویه سال جاری میلادی منتشر شده و در آن آمده است که نخستین رییس جمهور قزاقستان از طریق این بنیاد بر میلیاردها دلار که برای تأمین مالی پروژه های آموزشی در این کشور در نظر گرفته شده است، به طور کامل کنترل دارد.

طرف شاکی معتقد است که فرضیات بیان شده در این مطلب مبنی بر سوءاستفاده از وجوه، غیر واقعی و تهمت آمیز بوده و موجب بی اعتباری این بنیاد می شود.

بنیاد نظربایف ضمن شکایت کردن، از متهم غرامت مادی خواسته است که میزان آن اعلام نشده است.

در همین زمینه درو سالیوان مدیر اجرایی شبکه توسعه روزنامه نگاری عنوان کرد: دلیلی بر ادعای این بنیاد قزاقستانی وجود ندارد و روزنامه نگاران بر نظر و دیدگاه های خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت بنیاد «نظربایف» از روزنامه نگاران آمریکایی به دلیل نشر اکاذیب

شکایت بنیاد «نظربایف» از روزنامه نگاران آمریکایی به دلیل نشر اکاذیب