مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 11:022022-08-06اقتصادي

ممنوعیت کشت دوم در فامنین/ لزوم تغییر الگوی کشت


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از برنامه ریزی در راستای تغییر الگوی کشت خبر داد و گفت: کشت دوم پس از برداشت محصولاتی نظیر غلات آبی، سیر و سیب زمینی تابستانه ممنوع است و با کشاورزان متخلف برخورد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، منصور خزایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر کاهش منابع آبی با تغییرات در اقلیم منطقه روبرو هستیم اظهار کرد: تغییرات در دمای شب و روز، تغییر کیفیت آب و خاک و سایر عواملی که در رشد گیاهان موثر است لزوم شناسایی و معرفی الگوی کشت سازگار با اقلیم جدید را بیش از پیش آشکار می کند.

وی با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت  در حوزه محصولات باغی شامل ترویج کشت های جدیدی نظیر پسته، زعفران و گل محمدی است افزود: این گیاهان  علاوه بر مقاوم بودن در برابر کم آبی و کیفیت پایین خاک، بازار خوبی دارند و جزو محصولات با درآمد مناسب محسوب می شوند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه کشت آنها طی سال های اخیر در منطقه  مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: 24 هکتار از اراضی شهرستان در سال های اخیر  به احداث باغات پسته اختصاص یافته و  بالغ بر 12 هکتار از این سطح عملیات پیوند زنی انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت کشت دوم در فامنین/ لزوم تغییر الگوی کشت

ممنوعیت کشت دوم در فامنین/ لزوم تغییر الگوی کشت