مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 14:222022-08-06سياسي

رهاسازی آب از افغانستان به سمت رودخانه هیرمند


دهمرده با اعلام خبر رهاسازی آب از افغانستان به رودخانه هیرمند، گفت: سرنوشت سیستان و بلوچستان را نباید تنها به آب رودخانه هیرمند بست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اعلام خبر رهاسازی آب از سمت افغانستان به رودخانه هیرمند، گفت: یک مقدار آب از افغانستان به سمت رودخانه هیرمند رهاسازی کرده اند که الان وارد ایران شده است هرچند مقدار این آب زیاد نیست اما باید از مسئولانی که این مهم را پیگیری کردند تقدیر و تشکر کنم ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که این موضوع نباید عاملی باشد برای اینکه از روش های اصلی در حوزه تامین آب این منطقه عقب نشینی کنیم.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مواردی که در حوزه آبرسانی به رودخانه هیرمند باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید دریافت حقابه با حداقل 820 میلیون متر مکعب را دنبال کنیم چرا که هنوز مشخص نیست چه مقدار آب وارد این رودخانه شده است بنابراین نباید سبب شود از برنامه های اصلی خود در این زمینه خارج شویم.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی تلاش زیادی برای ایجاد آب پایدار در این منطقه کرد که باید از آن تقدیر کرد، همچنین تصویب قوانینی برای انتقال آب از دریای عمان، استفاده از روش آب ژرف، جلوگیری از تبخیر آب و رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب از افغانستان به سمت رودخانه هیرمند

رهاسازی آب از افغانستان به سمت رودخانه هیرمند