مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 14:422022-08-06اقتصادي

رغبت پایین مردم در تزریق دز چهارم واکسن کرونا عامل اصلی شیوع سویه جدید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، شاید در روزهای ابتدایی کشف واکسن کرونا اعتماد کافی نسبت به تزریق واکسن وجود نداشت و شک و شبهه مردم برای تزریق کردن یا نکردن واکسن محل بحث بود، اما امروز که حدود دو سال و نیم از شیوع کرونا در کشور می گذرد و واکسن های مختلفی وارد بازار شده است و ایمنی بدن از طریق واکسن ها تا حد بالایی به اثبات رسیده است، اما در شرایطی که اوضاع کمی به سوی ارام شدن پیش می رفت، عدم تمایل مردم به تزریق واکسن به ویژه در دزهای سوم و چهارم سبب شیوع دوباره کرونا در سطح گسترده شد.

کرونا 6 پیک را با شیوع سویه های مختلف پشت سر گذاشت و شرایط کمی بهبود یافت تا ماسک ها تا حد زیادی از چهره برداشته شود و حضور در مجالس عمومی راحت تر شود، اما در همین اثنا سویه جدیدی با سرعت انتشار بسیار بالا و قدرت درگیری بالا در کودکان خود ما را غافلگیر کرد.

در این شرایط که هنوز هم مرگ و میر ناشی از کرونا ادامه دارد به نظر می رسد ضمن پیشگیری شامل استفاده از ماسک، حضور نیافتن در مکان های پرازدحام و پرتردد و همچنین شست و شوی مداوم دست ها، کامل کردن فرایند واکسیناسیون تا دز چهارم امن ترین راه مقابله با این ویروس باشد.

در این راستا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز بر این موضوع تاکید و از مردم دعوت کرد تا هر چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رغبت پایین مردم در تزریق دز چهارم واکسن کرونا عامل اصلی شیوع سویه جدید

رغبت پایین مردم در تزریق دز چهارم واکسن کرونا عامل اصلی شیوع سویه جدید