مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 15:372022-08-06بين الملل

تجمع در هیروشیما در سالروز لکه ننگ آمریکا؛ نگرانی از نبرد اتمی دیگر


همزمان با هفتاد و هفتمین سالگرد اولین بمباران اتمی در «هیروشیما» در ژاپن، مقاماتی از جمله دبیرکل سازمان ملل نسبت به وقوع مسابقه تسلیحاتی جدید در جهان هشدار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز شنبه همزمان با هفتاد و هفتمین سالگرد اولین بمباران اتمی در هیروشیما در ژاپن، زنگ ها در این شهر به صدا درآمد و مقاماتی از جمله دبیرکل سازمان ملل نسبت به وقوع مسابقه تسلیحاتی جدید در جهان هشدار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز ماتسویی شهردار شهر هیروشیما در این مراسم  با انتقاد از دارندگان سلاح اتمی گفت، چرا این کشورها در اجرای  وعده های خود تلاش نمی کنند؟ ماتسویی افزود: در سراسر جهان، این تصور که صلح به بازدارندگی اتمب بستگی دارد، شتاب بیشتری می گیرد.

میخاییل گالوزین سفیر روسیه در ژاپن نیز با اهدای یادبودی در پارک صلح در مرکز هیروشیما مکان برگزاری این مراسم  به خبرنگاران گفت که کشورش هرگز از سلاح اتمی استفاده نخواهد کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از جمله حاضران سرشناس این مراسم بود که  به هزاران نفری که در پارک صلح تجمع کرده بودند، پیوست.

این دومین باری است که یک دبیرکل سازمان ملل در مراسم سالانه شرکت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمع در هیروشیما در سالروز لکه ننگ آمریکا؛ نگرانی از نبرد اتمی دیگر

تجمع در هیروشیما در سالروز لکه ننگ آمریکا؛ نگرانی از نبرد اتمی دیگر