مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 00:072022-08-06سياسي

62 سال ذاکری اهل بیت را کردم یک ریال نگرفتم/در خانه امام حسین (ع) بزرگ شدم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها همه غرق در عزاداری هستند کوچه و خیابان ها شهر حتی سیاه موش شده و همه در عزاداری سید و شالار شهیدان در سوگ نشستند.

حال و هوای عزاداری حسینی همه جا مشهود است و در این بین روایت عاشقانه های پیرغلامان حسینی حکایت دیگری است که در نوع خود مثال زدنی است.

قبل از محرم از خود بی خود می شود، در روزهایی که خیمه ها در شهر پا می گیرد، دیوارها و خیابان ها سیاه پوش می شوند، نوحه های پیرغلامان حسینی از گوشه گوشه شهرها حتی روستاهای دورافتاده شنیده می شود.

پیرغلامان خدمت در عزاداری حسینی را افتخار و عشق می دانند، از سقایی آب برای عزاداران، مرتب کردن کفش در ایوان مسجد، جارو زدن، تعزیه خوانی و تعزیه گردانی همه و همه برایشان جز عشق  و ارادت نیست.

این مخلصان اهل بیت این روزها حال شان دست خودشان نیست فقط عاشقانه خدمت می کنند و ناله هایشان در سوز و گداز اشعارش نهفته است.

به سراغ حاج اکبر صفری رفتیم پیرغلامی که اکنون 72 سال دارد و از نوجوانی در این زمینه فعالیت می کند.

نگران فراموش شدن سنت ها هستیم اکبر صفری این پیرغلام حسینی در گفت وگو با فارس صحبت هایش را از نگرانی ها و دغدغه هایش شروع می کند و می گوید: سبک و سیاقی که امروز رواج پیدا کرده نگران فراموش شدن سنت ها هستیم به این دلیل که کمتر توجه شده نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

62 سال ذاکری اهل بیت را کردم یک ریال نگرفتم/در خانه امام حسین (ع) بزرگ شدم

62 سال ذاکری اهل بیت را کردم یک ریال نگرفتم/در خانه امام حسین (ع) بزرگ شدم