مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 15:072022-08-07بين الملل

بغداد: طوفان گرد و خاک روزانه 10 میلیارد دینار به عراق خسارت می زند


تعداد روزهای طوفان گرد و غباری که طی ماه های امسال عراق را درنوردید به 100 روز رسید و خسارت اقتصادی به ازای هر روز بیش از 10 میلیارد دینار را به همراه داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الفرات نیوز ، جاسم الفلاحی وزیر محیط زیست عراق در اظهاراتی خبری بیان کرد: مهمترین چالش پیش روی عراق تغییرات اقلیمی است که به یک تهدید بزرگ برای محیط زیست تبدیل شده است.

وی افزود: از جمله این تغییرات می توان به طوفان های گرد و خاکی اشاره کرد که طی ماه های گذشته سال جاری به مدت 100 روز به ثبت رسیده و خسارات اقتصادی به ازای هر روز طوفانی ده میلیارد دینار وارد کرده است.

الفلاحی با اشاره به وجود طرح های آتی برای ایجاد باد شکن و تثبیت کننده های خاک و ایجاد کمربند سبز گفت: خشکسالی و کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی، افزایش تخریب اراضی و گسترش بیابان زایی چالش هایی هستند که امنیت غذایی و زیست محیطی کشور را تهدید می کنند.

وی افزود: بزرگترین چالش تغییرات آب و هوایی که کشور با آن مواجه است کمبود منابع انرژی است که با فراوانی ذخیره آب مرتبط است و همچنین افزایش نرخ تبخیر منجر به از دست رفتن  25 تا 30 درصد از دارایی های آبی کشور است.

وی اضافه کرد: دمای بالا مستلزم استفاده بیشتر از منابع انرژی است و بنابراین باید تمایل به استفاده از انرژی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بغداد: طوفان گرد و خاک روزانه 10 میلیارد دینار به عراق خسارت می زند

بغداد: طوفان گرد و خاک روزانه 10 میلیارد دینار به عراق خسارت می زند