مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 19:222022-08-07بين الملل

سازمان فضایی ایران: استفاده از ماهواره خیام برای اهداف نظامی هیچ کشوری صحت ندارد


ارسال فرامین و دریافت اطلاعات از این ماهواره رمزنگاری شده و در این فرآیند هیچ کشور دیگری امکان دسترسی به اطلاعات آن را ندارد.

- ارسال فرامین و دریافت اطلاعات از این ماهواره رمزنگاری شده و در این فرآیند هیچ کشور دیگری امکان دسترسی به اطلاعات آن را ندارد.

پرتابگر سایوز به فضا پرتاب می شود.

ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور و متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

تمامی فرامین مربوط به کنترل و بهره برداری از این ماهواره از روز اول و بلافاصله پس از پرتاب توسط کارشناسان ایرانی مستقر در پایگاه های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاک جمهوری اسلام ایران انجام و صادر خواهد شد.

مرکز کنترل عملیات ماهواره، ارسال فرامین و ایستگاه های اخذ داده های ماهواره ای ماهواره خیام تنها در خاک جمهوری اسلامی ایران و تحت مدیریت سازمان فضایی ایران است و مهندسین و محققین ایرانی در آن مستقر هستند.

ماهواره خیام صبح سه شنبه از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب می شود ارسال فرامین و دریافت اطلاعات از این ماهواره تماماً طبق الگوریتم رمزنگاری شده ای که قبلاً توسط محققین سازمان فضایی در آن تعبیه شده است انجام شده و در این فرآیند هیچ کشور دیگری امکان دسترسی به اطلاعات آن را نداشته و برخی شایعات منتشره در خصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان فضایی ایران: استفاده از ماهواره خیام برای اهداف نظامی هیچ کشوری صحت ندارد

سازمان فضایی ایران: استفاده از ماهواره خیام برای اهداف نظامی هیچ کشوری صحت ندارد