مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 08:272022-08-09اقتصادي

اصرار به کشت شالی موجب کاهش 20 درصدی سطح آب چاه های گنبدکاووس شد


مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس گفت: سطح آب چاه های شرب این شهرستان در چند روز اخیر با توجه به استفاده بیش از حد برای کشت شالی 20 درصد کاهش یافت که در نتیجه آن بخشی از مردم درگیر مشکل افت فشار و یا قطعی آب شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسین سعیدی راد مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تامین آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی برای مردم در شرایط سخت کنونی که با تداوم خشکسالی و افزایش دمای هوا مواجه هستیم همواره یکی از اولویت های مهم مجموعه امور آب و فاضلاب گنبدکاووس است.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع تامین آب آشامیدنی و پایین آمدن سطح مخازن و متعاقب آن افزایش مصرف آب در چند روز گذشته از ابتدای شب تا بامداد در بعضی از مناطق شهری و روستاهای اقماری با افت فشار یا قطع آب مواجه هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس گفت: روزهای اخیر همزمان با استفاده بیش از حد از چاه های کشاورزی برای کشت شالی، سطح آب چاه های شرب پایین آمده و با وجود وارد مدار شدن چاه های جدید ذخیره مخازن به شدت کاهش یافته است.

سعیدی راد ادامه داد: این امر باعث افت فشار و یا قطعی آب برخی روستاهای اقماری و نقاط شهری شده و همچنان روند افزایشی مصرف آب ادامه داد که باعث بیشتر شدن سطح قطعی آب در شهرستان خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصرار به کشت شالی موجب کاهش 20 درصدی سطح آب چاه های گنبدکاووس شد

اصرار به کشت شالی موجب کاهش 20 درصدی سطح آب چاه های گنبدکاووس شد