مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 08:272022-08-09اقتصادي

اصرار به کشت شالی موجب کاهش 20 درصدی سطح آب چاه های گنبدکاووس شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسین سعیدی راد مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تامین آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی برای مردم در شرایط سخت کنونی که با تداوم خشکسالی و افزایش دمای هوا مواجه هستیم همواره یکی از اولویت های مهم مجموعه امور آب و فاضلاب گنبدکاووس است.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع تامین آب آشامیدنی و پایین آمدن سطح مخازن و متعاقب آن افزایش مصرف آب در چند روز گذشته از ابتدای شب تا بامداد در بعضی از مناطق شهری و روستاهای اقماری با افت فشار یا قطع آب مواجه هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس گفت: روزهای اخیر همزمان با استفاده بیش از حد از چاه های کشاورزی برای کشت شالی، سطح آب چاه های شرب پایین آمده و با وجود وارد مدار شدن چاه های جدید ذخیره مخازن به شدت کاهش یافته است.

سعیدی راد ادامه داد: این امر باعث افت فشار و یا قطعی آب برخی روستاهای اقماری و نقاط شهری شده و همچنان روند افزایشی مصرف آب ادامه داد که باعث بیشتر شدن سطح قطعی آب در شهرستان خواهد شد.

وی مصرف آب فعلی مردم گنبدکاووس را 850 لیتر در ثانیه و کمبود آب را 150 لیتر در ثانیه اعلام و بیان کرد: امسال 200 لیتر در ثانیه کمبود آب آشامیدنی با فعال سازی چاه های جدید جبران شده اما با توجه به مصرف بالا و کاهش سطح آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصرار به کشت شالی موجب کاهش 20 درصدی سطح آب چاه های گنبدکاووس شد

اصرار به کشت شالی موجب کاهش 20 درصدی سطح آب چاه های گنبدکاووس شد