مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 11:072022-08-09بين الملل

کرزی: باور نمی کنم آمریکا اشتباهی مردم افغانستان را کشته باشد


رییس جمهور سابق افغانستان با اشاره به روند بی شرمانه خروج آمریکا از افغانستان گفت: این کشور بسیاری از افغان ها را بی دلیل کشت که نمی توانم باور کنم اشتباهی این کار را کرده باشد و باید سریعا اشتباهات خود را جبران کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، حامد کرزی ، رییس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن باید اشتباهاتش در قبال افغانستان را جبران کند.

وی در گفت وگو با رادیو ملی آمریکا با اشاره به حضور دوباره طالبان پس از خروج آمریکا از افغانستان گفت: با شناخت خوبی که از طالبان دارم، نگران امنیت جانی خود نیستم.

کرزی در بخشی از این مصاحبه درباره عملکرد یک ساله طالبان ضمن تاکید بر ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان گفت: به جز موضوع امنیت، ما با اقتصاد در حال فروپاشی مواجه هستیم و هنوز  با دولت فراگیر و حضور اقشار مختلف مردم در قدرت فاصله داریم.

وی مهاجرت مردم افغانستان از این کشور را یک بحران خواند و تاکید کرد که اقتصاد، مهاجرت و دولت فراگیر از مشکلاتی است که نیاز است طالبان به آنها رسیدگی کند.

رییس جمهور سابق افغانستان همچنین با ابراز تاسف از تلفات غیرنظامیان افغانستانی در دوران حضور نیروهای خارجی در این کشور افزود: آمریکا طی 20 سال گذشته با بمباران خانه های مردم باعث کشته شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرزی: باور نمی کنم آمریکا اشتباهی مردم افغانستان را کشته باشد

کرزی: باور نمی کنم آمریکا اشتباهی مردم افغانستان را کشته باشد