مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 12:372022-08-09اقتصادي

696 راس دام در تاسوعا و عاشورا در استان مرکزی معاینه شد


سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از بازرسی و معاینه تعداد 696 راس دام سبک و سنگین در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک محمد فتاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 696 راس دام در روزهای عاشورا و تاسوعا در قالب طرح نظارتی محرم توسط بازرسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان مرکزی معاینه شد که در این نظارت ها 2 راس گوسفند ضبط و  52 راس لاشه دام نیز اصلاح شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 50 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف و فاقد شاخص های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در این استان شناسایی و معدوم شد.

وی ادامه داد: 62 گروه ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام های قربانی را در استان مرکزی برعهده داشتند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 145 قطعه آلایش(کبد، ریه و کلیه) غیرقابل مصرف نیز در راستای تامین سلامت عزاداران حسینی در بازرسی کارشناسان این اداره کل از دام های قربانی، شناسایی و معدوم  و تعداد 100 قطعه کبد نیز در این طرح اصلاح شد.

فتاحی گفت: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه اقلام غیربهداشتی دام در استان با شماره تلفن 1512 (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان های تابعه تماس بگیرند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

696 راس دام در تاسوعا و عاشورا در استان مرکزی معاینه شد

696 راس دام در تاسوعا و عاشورا در استان مرکزی معاینه شد