لزوم تولید محتوای علمی به زبان ساده در حوزه سلامت/ پدیده «دکتر گوگل» و رشد بلاگرهای سلامتوجود کاستی در تولید محتوای سلامت، این فرصت را برای افراد سودجو ایجاد می کند تا با ترویج شبه علم و طب های من در آوردی، هم منافع مالی و هم سلامتی انسانها را به خطر بیاندازند. - دکتر امیرفاضل حلاج پور، کارشناس حوزه سلامت در یادداشتی نوشت: اینکه دقیقا تولید محتوا در حوزه سلامت از کی و کجا در دنیا شروع شده مشخص نیست، اما برخی مطالب پزشکی و بهداشتی در روزنامه وقایع اتفاقیه مخصوصا برای ترویج آبله کوبی منتشر می شد که نقطه عطفی در این حوزه بوده است و سالهاست که مطبوعات نیز صفحاتی را به این حوزه پرطرفدار اختصاص می دهند. به دنبال آن، در چند دهه اخیر مجلات تحصصی و برنامه های تلویزیونی متنوعی در سراسر دنیا با موضوعات پزشکی منتشر می شود. در ایران نیز چند سالی است که شبکه سلامت راه اندازی شده و با دعوت از پزشکان و کارشناسان حوزه بهداشت درمان، برنامه هایی را در راستای افزایش آگاهی مردم در حوزه سلامت تهیه و پخش می کند، اما تولید محتوا در این حوزه بعد از شیوع بیماری کرونا نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان، دگرگون شد. رو به رو شدن با یک همه گیری و ایجاد صحنه های آخر الزمانی باعث شد مردم در رسانه ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال مطالب پزشکی باشند و در جایی که عطش کسب اطلاعات از سوی مخاطب وجود داشت و مرتب اخبار مرتبط با درمان های برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |