مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 08:172022-08-10اقتصادي

چرا کارتخوان مغازه ها غیب می شوند؟


از سوی دیگر، ورودی های کارتخوان فروشندگان را مدنظر قرار دادند و این در حالی است که نسبت به خروجی های کارتخوان شان خیلی با انصاف مالیاتی برخورد نشده است.

- در حالی گزارش ها حاکی از کاهش 5 درصدی ارزش معاملات ثبت شده در مجموع کارتخوان های فعال و دایر سراسر کشور حکایت دارد که تحلیلگران دلیل اصلی این موضوع را ترس فروشندگان از رقم های مالیاتی می دانند.

پول نقد می گیریم، کارتخوان خراب است؛ این جمله را اخیرا شاید در مراجعه به برخی از مغازه ها یا زمان خرید از دست فروش ها شنیده باشید.

اما واقعیت ماجرا چیست؟ به نظر می رسد دلیل بی میلی فروشندگان به استفاده از دستگاه های کارتخوان نه خرابی و نقص فنی که استفاده سازمان امور مالیاتی تراکنش های ثبت شده در هر دستگاه کارتخوان، برای محاسبه مالیات باشد.

تازه ترین گزارش اقتصادی شاپرک نیز این موضوع را تایید می کند.

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت در گزارش تیرماه خود، مدعی ریزش تراکنش های شاپرک در فاصله میان خرداد تا تیرماه 1401 شده است.

در این گزارش تعداد کارتخوان های فعال در سامانه های فروشگاهی بیش از 8 میلیون و 259 هزار عدد ذکر شده است، در مجموع در کارنامه تیر ماه این دستگاه های کارتخوان بیش از 3 میلیارد و 770 میلیون تراکنش ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کارتخوان مغازه ها غیب می شوند؟

چرا کارتخوان مغازه ها غیب می شوند؟