مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 11:222022-08-10بين الملل

متن نهایی یا متن بورل؟


از نظر تهران متن ارائه شده از سوی مسئولان اتحادیه اروپا جدای از این که چه محتوایی دارد و آیا مورد قبول مقامات و نهادهای عالی تصمیم گیر ایران قرار می گیرد یا خیر، - متن نهایی نیست.

خبرگزاری فارس؛ یادداشت- هادی محمدی: از ظهر دوشنبه و در پایان پنج روز مذاکرات هسته ای در وین که در پی 150 روز تعطیلی مذاکرات در این شهر انجام می شد، با خلق واژه ای جدید از سوی هماهنگ کننده مذاکرات یعنی اتحادیه اروپا روبه رو شدیم با نام متن نهایی توافق .

در واقع انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات با اعلام این که متن نهایی به طرف های گفت وگوها داده شده، اعلام کرد این متن قابل مذاکره نیست و طرف ها تنها باید جواب بله یا خیر به این متن بدهند.

اتفاق جدیدی که با هیچ منطقی در مذاکرات چند جانبه هماهنگی ندارد.

اول این که اتحادیه اروپا در گفت وگوهای اخیر و گذشته و حتی در گفت وگوهای منتج به برجام یک طرف مذاکرات نبود و همان طور که بارها در متن برجام هم آمده تنها نقش هماهنگ کننده مذاکرات (coordinator) را داشته و دارد، نه بیشتر؛ یعنی حتی میانجی گری هم به اتحادیه اروپا داده نشده تا متن توافق بدهد چه برسد به این که آن را متن نهایی اعلام کند به خصوص که هنوز سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه که طرف مذاکراتی ایران در 1+4 هستند نه تنها در گفت وگوهای اخیر وین حاضر نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متن نهایی یا متن بورل؟

متن نهایی یا متن بورل؟