مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 08:522022-08-11بين الملل

خشکسالی تاریخی قاره اروپا را فلج می کند


نشریه بلومبرگ در گزارشی تحلیلی با اشاره به خشکسالی بی سابقه در قاره اروپا به بررسی پیامد های پدیده تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین برای تجارت و داد و ستد در این منطقه پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما، پایگاه اینترنتی نشریه بلومبرگ در گزارشی تحلیلی با اشاره به خشکسالی بی سابقه در قاره اروپا به بررسی پیامد های پدیده تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین برای تجارت و داد و ستد در این منطقه پرداخته است.

در این گزارش آمده است: تابستان خشک و سوزان در سراسر اروپا سبب شده است درجه حرارت و گرمای هوا به شکل بی سابقه ای افزایش یابد؛ آب رودخانه های قاره اروپا هم با شتاب بخار می شود.

از رودخانه راین گرفته تا دانوب، گذرگاه های آبی به علت وخیم تر شدن بحران پدیده تغییرات آب و هوایی، آن هم در بدترین زمان ممکن، خشک و کم آب می شوند.

رودخانه راین قرن های پی در پی ستون استوار اقتصاد در کشور های آلمان، هلند و سوییس به شمار می آمد، اما همین هفته در یکی از گذرگاه های اصلی این رودخانه، رفت و آمد عملا متوقف می شود و جریان گسترده سوخت رسانی دیزل و زغال سنگ را مسدود می سازد.

رودخانه دانوب که در مسیری پر پیچ و خم به طول نزدیک به 2900 کیلومتر امتداد دارد از مرکز اروپا می گذرد و به دریای سیاه می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی تاریخی قاره اروپا را فلج می کند

خشکسالی تاریخی قاره اروپا را فلج می کند