مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 07:422022-08-13سياسي

موانع اجرای مصوبات شورایعالی فضای مجازی/ شورا ابزار نظارت بر مصوبات را ندارد


نبود ضمانت اجرا برای مصوبات شورایعالی فضای مجازی یکی از مشکلاتی است که در بحث حکمرانی فضای مجازی کشور وجود دارد، کارشناسان می گویند مشارکت نهادهای ذیربط می تواند به اجرایی شدن این مصوبات کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین چالش هایی که بر سر راه شورایعالی فضای مجازی وجود دارد، اجرانشدن کامل برخی مصوبات است.

البته برخی از آن ها تاکنون اجرا شده اند اما هنوز کارهای بسیاری مانده و کارشناسان معتقدند باید نهادهای مربوطه وارد عمل شوند تا مصوبات این شورا اجرایی شود و این نهاد مهم کشور در بحث حکمرانی فضای مجازی که امروزه یکی مسائل مهم در کشور است، ورود کرده و نقش موثری داشته باشد.

کارشناسان می گویند مشارکت معنی دار ذینفعان برای تصویب قانون یا خط و مشی گذاری اقدامی مهم در حکمرانی فضای مجازی کشور و اجرایی شدن مصوبات است.

زمانی که همه نهادها به درک مشترکی روی موضوعات برسند، اگر قانونی مصوب شود نیز قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

شورایعالی ابزار نظارت بر مصوبات را ندارد ناصر فروغی، پژوهشگر حوزه حکمرانی دیجیتال درباره بحث اجرایی نشدن مصوبات شورایعالی گفت: شبیه این شورا ما شورایعالی انقلاب فرهنگی را داریم که هردو نهاد مصوباتشان را در قانون دارند و برای نهادهای ذیربط شان لازم الاجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع اجرای مصوبات شورایعالی فضای مجازی/ شورا ابزار نظارت بر مصوبات را ندارد

موانع اجرای مصوبات شورایعالی فضای مجازی/ شورا ابزار نظارت بر مصوبات را ندارد