مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 22:472022-08-13حوادث

زلزله 9 ریشتری کدام مناطق ایران را تهدید می کند؟


در سال 2013 خانم اشمیتز آلمانی و همکارانش تحقیقی درخصوص زلزله در منطقه مکران ایران منتشر و در آن احتمال وقوع زلزله 9 ریشتری را هم مطرح کردند.

گرچه این اتفاق می تواند نادر باشد و هر 2، - 3 هزار سال یک بار اتفاق بیفتد، اما الان می تواند زمان بازگشت چنین زلزله ای باشد.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: در سال 2013 خانم اشمیتز آلمانی و همکارانش تحقیقی درخصوص زلزله در منطقه مکران ایران منتشر و در آن احتمال وقوع زلزله 9 ریشتری را هم مطرح کردند.

                                   به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین؛ زلزله های 6 ریشتری هرمزگان و زلزله هایی که اخیرا در دریای عمان رخ داد، تلنگری بود که به یادمان بیاورد این رخداد زمین شناسی شهرهای نزدیک دریا و تاسیسات ساحلی را نیز تهدید می کند و حتی تصاویری همچون سونامی ژاپن را به ذهن بسیاری از ما آورد.

اما آیا ممکن است سونامی هم در سواحل ایران رخ دهد؟ آیا زلزله ای به بزرگی 9 ریشتر همچون زلزله ژاپن ما را تهدید می کند؟ اساسا لرزه خیزترین و امن ترین مناطق و شهرهای ایران در برابر زلزله کجاها هستند؟ دکتر مهدی زارع استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به سوالات همشهری آنلاین در این خصوص پاسخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله 9 ریشتری کدام مناطق ایران را تهدید می کند؟

زلزله 9 ریشتری کدام مناطق ایران را تهدید می کند؟