مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 14:272022-08-15ورزشي

احمدپور: برافراشتن پرچم افغانستان در قله K2 تنها کاری بود که از دستم بر می آمد


من برگشتم تا بتوانم به دوستم کمک کنم و وقتی سخی را دیدم، متوجه شدم که یکی دو ساعتی است که جان به جان آفرین تسلیم کرده و کاری از دست من بر نمی آمد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، قله کی2(k2) با ارتفاع 8611 متر دومین قله بلند جهان پس از کوه اورست است، این قله که در رشته کوه قراقروم پاکستان، را برافراشته کنم تا اینگونه یاد او را گرامی بدارم.

احمدپور با بیان تجربه های قبلی خود در صعود به قله های مرتفع جهان خاطرنشان کرد: تاکنون موفق به صعود به قله 8 هزار متری نشده بوده، سال 88 یک تلاش ناموفق داشتم؛ در بین سال های 85 تا 90 چند قله 7 هزار متری را فتح کردم، برای صعود به قله k2 دو ماه از ایران به دور بودم؛ یکی از سرسخت ترین قله ها را بدون شرپا و اکسیژن صعود کردم.

این کوهنورد مبارکه ای با توصیه به جوانان گفت: توصیه من به جوانان برای صعود به این قله ها این است که حتما باید تجربه بسیار زیادی داشته باشند، من 30 سال تجربه کوهنوردی و یخ نوردی داشتم و اردوهای ترکیبی در ارتفاعات مختلف را در کارنامه خود دارم.

وی در خصوص برنامه های آینده خود نیز گفت: ما کوهنورد ها وقتی جمعه از کوه بر می گردیم، دوشنبه می گوییم هفته بعدی کجا برویم، قله ترانگو تاور و قله باینتها براک که به ترتیب 6 هزار و 7 هزار 200 متر ارتفاع دارند و اهداف بعدی من محسوب می شوند؛ تنها 7 نفر در ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمدپور: برافراشتن پرچم افغانستان در قله K2 تنها کاری بود که از دستم بر می آمد

احمدپور: برافراشتن پرچم افغانستان در قله K2 تنها کاری بود که از دستم بر می آمد