مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 06:372022-08-16بين الملل

شکایت وکلای آسانژ از سیا و پمپئو


وکلای آمریکایی پایه گذار پایگاه اینترنتی افشاگر «ویکی لیکس» اعلام کردند از «سیا» و رییس سابق آن درخصوص ضبط مکالمات آن ها و کپی کردن محتوای تلفن ها و رایانه هایشان شکایت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما به از خبرگزاری فرانسه، وکلای آمریکایی جولیان آسانژ پایه گذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس روز دوشنبه اعلام کردند از سیا و مایک پمپئو رییس سابق آن بابت ضبط مکالمات آن ها و کپی کردن محتوای تلفن ها و رایانه هایشان شکایت کردند.

وکلا و دو خبرنگار که به این شکایت ملحق شدند همه آمریکایی هستند و می گویند که آژانس اطلاعاتی آمریکا حق قانون اساسی آن ها را مبنی حفاظت از مکالمات خصوصی، در این مورد جولیان آسانژ که استرالیایی است، نقض کرده است.

آن ها اطمینان می دهند که سیا با یک شرکت امنیتی خصوصی که از سوی سفارت اکوادور در لندن (جایی که جولیان آسانژ به آنجا پناه برده بود) به خدمت گرفته شده بود، برای جاسوسی از بنیانگذار ویکی لیکس، وکلای او، روزنامه نگاران و افراد دیگر همکاری کرده است.

جولیان آسانژ با خطر استرداد از انگلیس به آمریکا مواجه است جایی که او در آنجا بابت انتشار یادداشت های وزارت امور خارجه آمریکا درباره جنگ های افغانستان و عراق در سال 2010، تحت پیگرد قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت وکلای آسانژ از سیا و پمپئو

شکایت وکلای آسانژ از سیا و پمپئو