مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 09:172022-08-16بين الملل

تداوم سیگنال های مثبت ترکیه به سوریه؛ حمایت «باغچه لی» از گفت وگو با دمشق


سیگنال های مثبت ترکیه به سوریه همچنان ادامه دارد و در این راستا، رییس حزب حرکت ملی (MHP) که با حزب حاکم در ترکیه همپیمان است، بر ضرورت بالا بردن سطح گفت وگو با دمشق تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از اظهارات مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این متحد حزب عدالت و توسعه در بیانیه ای رسمی حمایت خود را از اظهارات اخیر مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص موضوع سوریه اعلام کرد.

در این بیانیه با اشاره به مواضع سیاسی داخلی و خارجی آمده است: گام های ترکیه در سوریه ارزشمند و دقیق است و اظهارات سازنده و واقع بینانه وزیر امور خارجه کشورمان درباره برقراری صلح میان مخالفان سوری و نظام اسد، به منزله یک راه تنفس قوی برای جستجوی راه حل دائمی است .

در این بیانیه که به امضای دولت باغچه لی رسیده، تاکید شد: کسی نباید از این موضوع ناراضی باشد.

بالا بردن سطح گفت وگوهای ترکیه با نظام سوریه تا سطح گفت وگوی سیاسی در راستای اخراج سازمان های تروریستی از کل منطقه ای که در آن حضور دارند، است و این یکی از مسائل مهم در برنامه های سیاسی آتی محسوب می شود .

وی با اشاره به روابط برادرانه و  مستحکم تاریخی، فرهنگی و عقیدتی بین ترک ها و سوری ها ابراز تمایل کرد که تا سال 2023 فضای عادی سازی در منطقه با همه همسایگان ترکیه حاکم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم سیگنال های مثبت ترکیه به سوریه؛ حمایت «باغچه لی» از گفت وگو با دمشق

تداوم سیگنال های مثبت ترکیه به سوریه؛ حمایت «باغچه لی» از گفت وگو با دمشق