مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 09:372022-08-16اقتصادي

روستاییان همچنان چشم انتظار وام ساخت مسکن / سرپیچی سازمان برنامه از دستور رییس جمهور


باوجود دستور مستقیم و مجدد رییس جمهور مبنی بر ساخت مسکن روستایی، سازمان برنامه و بودجه همچنان از پرداخت وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی خودداری و ساخت آن را متوقف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان برنامه و بودجه کشور از اجرای مصوبه مورخ 25 آبان ماه سال 1400 جلسه شورای عالی مسکن و دستور رییس جمهور در تاریخ 4 مردادماه سال 1401 مبنی بر صدور تضمین نامه برای تامین مابه التفاوت نرخ 5 درصد تسهیلات نوسازی مسکن روستایی تا نرخ 18 درصد، مجدداً سرپیچی کرده و موجب بلاتکلیفی و سرگردانی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در روستاها شده است.

*قوانین و سوابق پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بر اساس قوانین برنامه توسعه، دولت مکلف است با پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با نرخ 5 درصد، سالانه حداقل 200 هزار واحد را در این مناطق بازسازی کند زیرا بیش از 50 درصد مردم روستایی در واحدهای فرسوده و غیراستاندارد زندگی می کنند و براین اساس، جان و اموال حدود 10 میلیون نفر از روستاییان درصورت بروز مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله در خطر است.

در این راستا از سال 1384 تا سال 1400، در دولت احمدی نژاد و حتی روحانی، سازمان برنامه و بودجه مطابق تکلیف قانونی خود در قوانین برنامه توسعه عمل کرده و اقدامات لازم را جهت پردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاییان همچنان چشم انتظار وام ساخت مسکن / سرپیچی سازمان برنامه از دستور رییس جمهور

روستاییان همچنان چشم انتظار وام ساخت مسکن / سرپیچی سازمان برنامه از دستور رییس جمهور