مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 13:472022-08-16سياسي

فعالیت فضایی در دولت روحانی چگونه دچار رکود شد؟/ راه دستیابی به پیشرفت فضایی


با روی کار آمدن دولتِ روحانی و سیاست های خاص آن در جلب نظر قدرت های جهانی خصوصاً آمریکا، برنامه فضایی کشور دچار رکود شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، ماهواره ایرانی خیام که صبح سه شنبه 18 مردادماه در یک همکاری مشترک با کشور روسیه، از همزمان به ارتفاع 470 کیلومتری و با سرعت 7350 متر بر ثانیه پرتاب و محقق شده است.

نگاه به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه فضایی در یک سال گذشته نشان عزم جدی و راسخ مسئولان برای دست یابی به هداف از پیش تعیین شده در حوزه فضایی دارند.

رکود فعالیت فضایی در دولت روحانی دولت حسن روحانی در حالی دوران 8 ساله خود را پشت سر گذاشت که انتقادهای زیادی به رویکرد و عملکرد دولت او در حوزه فضایی مطرح شد! اگر چه صنعت فضایی ایران به جز فعالیت در عرصه ساخت ماهواره، ایستگاه زمینی کنترل، ماهواره برها و ایستگاه پرتاب، در عرصه کاوشگرهای فضایی و ارسال موجود زنده به فضا نیز فعال بوده است، اما با مشکلاتی روبرو بوده که بخشی از این مشکلات و عقب ماندگی ها مرتبط به بخش پرتاب ماهواره در برنامه فضایی کشور است.

دلایل متعددی را می توان موجب رکود در حوزه فضایی کشورمان دانست که به اعتقاد برخی کارشناسان تنزل جایگاه سازمان فضایی ایران در دولتِ حسن روحانی و قرار گرفتن این سازمان حساس و راهبردی زیر نظر وزارت ارتباطات مهمتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت فضایی در دولت روحانی چگونه دچار رکود شد؟/ راه دستیابی به پیشرفت فضایی

فعالیت فضایی در دولت روحانی چگونه دچار رکود شد؟/ راه دستیابی به پیشرفت فضایی